Simone Versteeg PR Coördinator Samsung Electronics Benelux

Samsung

Simone Versteeg benoemd tot PR Coördinator Samsung Electronics Benelux

6 Dec 2001

Simone Versteeg (33) is benoemd tot PR Coördinator van Samsung Electronics Benelux BV in Rijswijk. In deze functie is zij verantwoordelijk voor de coördinatie van de communicatieactiviteiten van Samsung Electronics Benelux in Nederland. Versteeg zal hiermee een bijdrage leveren aan de profilering van Samsung als toonaangevende onderneming op de elektronicamarkt.

Versteeg was hiervoor werkzaam als PR Coördinator Consumer Products bij Ericsson Telecommunicatie BV in Rijen. Tot haar werkzaamheden behoorden onder andere woordvoerderschap, het schrijven van PR plannen, het onderhouden van perscontacten en het coördineren van sponsorprojecten. Voordat Versteeg bij Ericsson in dienst trad, heeft zij vijf jaar bij Daewoo Motor Benelux BV gewerkt, waar zij onder meer als Supervisor Public Relations rapporteerde aan de Director of Communications.

Samsung Electronics
Samsung Electronics is een van de belangrijkste werkmaatschappijen van de Koreaanse Samsung Group 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld. Samsung Electronics is met 54.000 medewerkers gevestigd in 50 landen en behaalde over de eerste negen maanden van 2001 een totale omzet van 20 miljard. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communications. Wereldwijd is Samsung de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons.
In de Benelux is Samsung actief op het gebied van PC-randapparatuur, telecomproducten, consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten. Het bedrijf heeft vestigingen in Rijswijk, Rotterdam, Waalwijk, Zeist en Antwerpen. In totaal werken circa 100 mensen bij Samsung Benelux.

Noot voor redacties