Loewen verder als Alderwoods Group

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Loewen verder als Alderwoods Group

De Loewen Groep, na SCI de grootste uitvaartonderneming ter wereld, gaat vanaf januari verder als de Alderwoods Group.

Loewen raakte in het midden van de jaren negentig in grote financiële problemen door al te ambitieuze expansieplannen. Het bedrijf kon niet meer aan de financiële verplichtingen voldoen en verkeerde de laatste jaren in bijna-faillissementsstatus. Alleen zogenaamde gerechtelijke bescherming tegen schuldeisers kon een daadwerkelijk faillissement voorkomen. Vanwege een sterke daling van de beurskoers werd het aandeel Loewen van de beurs gehaald.
Loewen heeft het afgelopen jaar een grondig herstructureringsplan ontworpen. Tot ...
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen