Erkenning probleem wijzigen gemeentelijke burgerlijke stand

Datum nieuwsfeit: 06-12-2001

NVI

Minister van Justitie erkent problemen wijziging

Persbericht

Minister van Justitie erkent problemen wijziging artikel 100 GBA, inzage in gemeentelijke burgerlijke stand.

Den Haag, 6 december 2001 - In vervolg op de plenaire Eerste Kamervergadering op 4 december is Minister mr. A.H. Korthals van Justitie bereid om de wijziging van artikel 100 GBA alsnog met zijn collega Van Boxtel van Grootstedenbeleid te bespreken. Wijziging van artikel 100 GBA (Gemeentelijke Basisadministratie) heeft tot gevolg dat de rechterlijke macht en het bedrijfsleven de dupe worden van ingeperkte inzage in de gemeentelijke burgerlijke stand.

Door ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen