PvdA over de verlossing van de kraamzorg

Datum nieuwsfeit: 06-12-2001
Bron: Partij van de Arbeid
Partij van de Arbeid

De kraamzorg verlost 12- 6, 2001 Er is thans veel mis met de kraamzorg. Beschikbaarheid, kwaliteit en toegankelijkheid van de kraamzorg laat te wensen over. Een deel van het probleem ligt bij de toegenomen marktwerking die ertoe heeft geleid dat ons unieke systeem van thuisbevallen en thuiskraamzorg onder druk staat. Verloskundigen, consultatiebureaus, huisartsen en kraambureaus houden zich allemaal bezig met zwangerschap, bevalling, kraamzorg en jeugdzorg `vanaf de conceptie tot de lagere school'. Maar ze hebben volgens PvdA-kamerlid Arib te weinig contact met elkaar.

Om de problemen het hoofd te bieden is er onlangs een ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen