Wraking van behandelend kamer en wrakingskamer Utrecht

Datum nieuwsfeit: 06-12-2001

Wraking van zowel de behandelend kamer als de wrakingskamer
Bron: Centrale Raad van Beroep Utrecht

Datum actualiteit: 6-12-2001

Namens betrokkene is zowel de behandelende kamer van de Raad als de wrakingskamer gewraakt voor aanvang van de zitting. De gronden voor het verzoek van wraking van de behandelende kamer zijn dat volgens betrokkene door die kamer niet voorafgaande aan de zitting (voldoende) uitsluitsel is gegeven over de exacte omvang van het geding in het door haar ingestelde hoger beroep en procesbeslissingen in het kader daarvan. Het verzoek om wraking van de wrakingskamer berust in essentie op dezelfde gronden. Het verzoek om wraking van de leden van de wrakingskamer kan niet anders worden uitgelegd dan dat alle leden van de Raad worden gewraakt. Dit betekent dat dit verzoek niet door de Raad behandeld kan worden. Het verzoek om wraking van de wrakingskamer wordt buiten behandeling gelaten, omdat betrokkene kennelijk toch een beslissing op haar verzoek om wraking van de leden van de behandelende kamer wil. Dat verzoek wordt afgewezen omdat de gronden voor het verzoek geen feiten en omstandigheden zijn als bedoeld in art 8:15 Awb, met name omdat de gronden geen betrekking hebben op de persoon van de leden van de behandelende kamer.

Ga naar betreffende uitspraak met nummer: AD5996
(Zie het originele bericht)