Vrijstelling Arbo-wet vrijwilligerswerk verlengd tot 2004

Datum nieuwsfeit: 06-12-2001

NED. ORG. VRIJWILLIGERSWERK

Vrijstelling Arbo-wet vrijwilligerswerk verlengd tot 2004

Drs. J.F. Hoogervorst, Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid geeft vrijwilligersorganisaties meer tijd om te werken aan goede arbeidsomstandigheden. Vrijwilligersorganisaties vallen onder de Arbeidsomstandighedenwet. De Staatssecretaris heeft echter besloten de reeds bestaande uitzonderingsregeling te verlengen met vier jaar.

De uitzonderingsregeling voor de Arbo-wet voor vrijwilligerswerk is het afgelopen jaar geëvalueerd. De zorg voor arbeidsomstandigheden bleek bij de ondervraagde organisaties steeds meer te leven. Tweeëntwintig procent bleek een risico-inventarisatie en evaluatie (RI&E) te hebben uitgevoerd.

Volgens de uitzonderingsregeling hoeven vrijwilligersorganisaties die alleen met vrijwilligers werken ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen