Kransen gelegd bij Divisie-monument

Herdenking 7 dec Div

Kransen gelegd bij Divisie-monument

07-12-2001

Vandaag (7 december) werden de gevallenen van 1 Divisie "7 December" herdacht. Dit gebeurde tijdens een gezamenlijke kerkdienst in de Grote Kerk van Apeldoorn door nabestaanden, veteranen en personeel van deze divisie. Hierbij was ook de chef van het Militaire Huis van Hare Majesteit de Koningin, luitenant-generaal A.J.G.M. Blomjous, aanwezig.

Na de dienst legden veteranen een krans bij het divisie-monument bij de Frank van Bijnen kazerne in Apeldoorn. De namen van de dit jaar tijdens missies overleden militairen worden aan het monument toegevoegd. Op haar naamdag wil 1 Divisie "7 December" respect tonen voor de gevallenen en de duizenden veteranen van de divisie die onder moeilijke omstandigheden hun taak hebben uitgevoerd. In de periode '46-'50 lieten 683 militairen hun leven in voormalig Nederlands-Indië. Tevens worden de militairen die de afgelopen decennia tijdens missies zijn omgekomen herdacht. Dit jaar overleden twee militairen tijdens missies in Bosnië en Eritrea.
(Foto's: Hennie Keeris)