Bondscongres afsluiter van actie 'Maak kiezen mogelijk'

Datum nieuwsfeit: 08-12-2001
Bron: Consumentenbond
Consumentenbond

Bondscongres afsluiter van actie 'Maak kiezen mogelijk!'

7 december 2001

Op 8 december sluit de Consumentenbond zijn actie 'Maak kiezen mogelijk!' af met het jaarlijkse Bondscongres. Tijdens dit congres debatteren Consumentenbond, politiek en andere betrokkenen over de thema's van de actie: publieke belangen, presterende overheid en toezicht.

De actie, die twee weken geleden op 24 november is gestart, is bedoeld om de politiek te overtuigen van de belabberde positie die consumenten in sommige, maatschappelijk essentiële, markten hebben. Het gaat dan om bijvoorbeeld zorg, kabel, openbaar vervoer, makelaars, onderwijs en kinderopvang.

De Consumentenbond vindt dat de overheid de consumentenbelangen veel beter in de gaten moet houden in deze markten, zodat er niet met consumenten gesold kan worden. Tijdens de twee weken van de actie blijkt dat veel consumenten deze mening delen. Vooral in de kabelmarkt zijn ze het goed zat en vinden ze het tijd worden dat de overheid eens iets doet aan de slechte dienstverlening van bedrijven.

De fractievoorzitters van PvdA, D66 en CDA zullen tijdens het Bondscongres hun visie geven op de drie thema's en erover in discussie gaan met de Consumentenbond en andere betrokkenen, zoals kabelaanbieders.

Op de website van de Consumentenbond wordt de actie op maandag 10 december afgesloten, met onder andere de laatste stellingresultaten.