Politiebericht Venlo

Datum nieuwsfeit: 09-12-2001
Bron: Politie Limburg-Noord

Politiebericht Venlo 9-12-2001
Mediabericht 9 december (17.30 uur / laatste berichten)

EIND Verkeersongeval

EIND Een 43-jarige Swamenaar kwam met de schrik vrij nadat zijn auto zondagmorgen van de weg raakte en op zn kop in een greppel terecht kwam. De man reed op dat moment (+/- 10.00 uur) over de Houtsberg. Vermoedelijk verloor hij door gladheid de controle over het stuur.

DISTRICT VENLO 605 bekeuringen tijdens verlichtingscontroles

DISTRICT VENLO In de maanden oktober en november controleerde de leden van de vrijwillige politie van het district Venlo in alle basiseenheden nadrukkelijk op verlichting. Tijdens deze controle zijn in totaal 605 bekeuringen uitgeschreven. De controles werden met name uitgevoerd op doordeweekse avonden en er werd in het bijzonder gelet op fietsers en bromfietsers. Zij zijn immers een kwetsbare doelgroep in het verkeer, met name nu het steeds vroeger donker wordt. In totaal werden 424 verkeersdeelnemers bekeurd vanwege gebreken aan of het ontbreken van de verlichting. Er werden daarnaast nog 181 andere bekeuringen opgemaakt. Hiervan vormen het niet dragen van de helm, snelheidsovertredingen en het rijden in een geslotenverklaring het overgrote deel.