Historisch moment in de geschiedenis van de KNF

Datum nieuwsfeit: 11-12-2001
Koninklijke Nederlandse Federatie van Landelijke Rijverenigingen en Ponyclubs (KNF)

Historisch moment in de geschiedenis van de KNF

ERMELO - Op 10 december 2001 heeft de Ledenraad van de KNF ingestemd met de opheffing van de 75-jarige organisatie. Een historisch moment, waarmee een belangrijke stap in het fusietraject werd gezet.

Tijdens de openbare Ledenraadsvergadering stemde de Ledenraad 1 maal tegen en maar liefst 23 keer vóór de opheffing van de KNF. Voorzitter Jaap Werners sprak na de stemming zijn waardering uit voor de jarenlange inzet en inbreng van de Ledenraad in het fusietraject. "Om de Federatie na 75 jaar historie op te heffen, is inzicht en een positieve houding ten opzichte van de ontwikkeling van de sport nodig", aldus Werners. Hij bedankte de leden van de Ledenraad voor hun positief kritische houding tijdens het fusietraject.

De juridische fusie krijgt op 1 januari 2002 definitief gestalte in de vorm van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS).