TV-commercial 'Aan tafel' Vleeskeurmerk heeft resultaat

Voorlichtingsbureau Vlees

Persbericht d.d. 12/11/2001

11-12-2001: TV-commercial 'Aan tafel' scoort

De commercial 'Aan tafel' voor het Vleeskeurmerk PVE/IKB heeft nu al resultaat. De geholpen herkenning van het Vleeskeurmerk PVE/IKB is na drie weken intensief uitzenden gestegen van 62% naar 72%. Deze hogere score is duidelijk te danken aan de nieuwe commercial 'Aan tafel'.

De hoge score kwam tot uitdrukking tijdens de meest recente meting van 22 november jl. In 1996 is gestart met de campagne van het Vleeskeurmerk PVE/IKB. Sinds de start van de campagne is inmiddels 14 keer onderzocht hoe groot de geholpen herkenning is van het Vleeskeurmerk PVE/IKB bij de primaire doelgroep boodschappers tussen 20 en 49-jaar. De score van 72% geholpen herkenning is de hoogste score die tot nu toe is behaald. In 2002 zal getracht worden deze score te behouden.

De vleesverkooppunten reageren actief op de nieuwe commercial. Dit is te merken aan de grote hoeveelheid promotiemateriaal die is aangevraagd en door nieuwe aanmeldingen van vleesverkooppunten. Tevens heeft een drietal retailorganisaties gemeld vanaf nu het Vleeskeurmerk ook actief in hun winkels te gaan gebruiken.

Voor meer informatie:
Voorlichtingsbureau Vlees