Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Jongeren starten verkoop zelf ontworpen ansichtkaarten

Datum nieuwsfeit: 11-12-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Eindhoven

Persbericht: 11 december 2002

Opbrengst actie project Veilig op School voor Stichting Zinloos Geweld

Jongeren starten verkoop zelf ontworpen ansichtkaarten

Deze week beginnen bijna 3.000 enthousiaste jongeren uit Eindhoven en de regio met de verkoop van ansichtkaarten, die zij in het kader van het project Veilig op School ontworpen hebben. Deze kaartenactie is onderdeel van het regionale preventieproject Veilig op School, een initiatief van Bureau HALT Eindhoven, gemeenten en provincie.

Het project Veilig op School richt zich op de veiligheid en leefbaarheid in en om de school. Het vierjarige project wordt sinds september dit jaar uitgevoerd op 6 basisscholen en 6 scholen voor het voortgezet onderwijs in Eindhoven en de regio Brabant-Zuidoost.

Voorafgaand aan de start van het project werden wedstrijden uitgeschreven voor leerlingen van het basisonderwijs (posterwedstrijd) en voor de leerlingen van het voortgezet onderwijs (kaartenwedstrijd). Onderwerp was veilig(heid) op school.
Per school werden 2 winnaars gekozen. De winnende kaarten zijn nu gedrukt als ansichtkaart en worden de komende weken door de leerlingen zelf verkocht. De opbrengst gaat naar een goed doel, namelijk de Stichting Tegen Zinloos Geweld.

De leerlingen komen van de volgende scholen voor het voortgezet onderwijs: De Rooi Pannen en het Pleincollege Aloysius, Eindhoven, het Ter Kemenade College en Jan van Brabant in Helmond, het Junior College in Cranendonck en het Hub van Doorne College in Deurne.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie