Consumentenbond: snel meer rechtszekerheid in kinderopvang

Datum nieuwsfeit: 12-12-2001
Bron: Consumentenbond
Consumentenbond

Snel meer rechtszekerheid in kinderopvang

Ondanks uitstel nieuwe wet kinderopvang

Er moet op korte termijn aanzienlijk meer rechtszekerheid en helderheid komen in de relaties tussen kinderopvangondernemers en ouders/consumenten. Dit zal niet lukken nu het in werking treden van de nieuwe Wet basisvoorziening kinderopvang (WBK)een jaar is uitgesteld (tot 2004). De landelijke ondernemersorganisaties en de organisaties van ouders/consumenten hebben daarom besloten hun lopend overleg over Algemene Voorwaarden in de kinderopvang te intensiveren. Dit overleg vindt plaats in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de SER, onder onafhankelijk voorzitterschap van mevrouw drs. L.S.Groenman.

De partijen in ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen