Politieberichten district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 12-12-2001

Politieberichten district Binnensticht, 12.00 uur
Aanrijding letsel

ZEIST- Op dinsdagavond vond er omstreeks kwart voor zeven een verkeersongeval plaats op de Driebergseweg waarbij een 48-jarige fietser gewond raakte.

De fietser reed over de Driebergseweg en stak op een gegeven moment over. Hier reed echter ook een 40-jarige automobilist uit Voorburg. Om een aanrijding te voorkomen week de 40-jarige uit, reed tegen een verkeersbord aan en kwam vervolgens alsnog tegen de fietser aan. Door de aanrijding liep de fietser onbekend letsel op en werd vervoerd naar het ziekenhuis.

Doordat de carterpan van de auto leksloeg ontstond er een oliespoor van 150 meter op het wegdek. De brandweer heeft de weg schoongespoten.

Gestolen auto aangetroffen

ZEIST- Op maandagmiddag werd een 19-jarige man uit Zeist aangehouden omdat hij in een gestolen auto zat. Politieagenten zagen de auto rijden over de Godfried van Seijstlaan en wisten dat deze auto eerder was gestolen bij een bedrijf gelegen aan de Hertenlaan. Toen de drie inzettende het in de gaten hadden dat de politie achter hen reed stopte de auto en renden de inzittenden hard de auto uit. Een achtervolging werd door de agenten ingezet en de 19-jarige man kon worden aangehouden. De politie onderzoekt de zaak.

Fietsverlichtingcontrole

ODIJK- Op dinsdagmiddag word van half zes tot acht uur een verlichtingscontrole plaats op de Singelpark. In totaal kregen 16 fietsers een bekeuring omdat ze geen verlichting voerden. De bekeuring voor het rijden met een defect licht is 30 gulden. Wanneer beide lichten het niet doen is de bekeuring 50 gulden.