Tweede overleg Philips en bonden

Bron: Philips
Philips

Tweede overleg Philips en bonden

Philips en de vakorganisaties hebben op maandag 11 december voor de tweede keer gesproken over de vernieuwing van de cao's voor Philips medewerkers. Philips heeft een loonbod gedaan van 0,75 procent per 1 april aanstaande.

De onderhandelingsdelegaties van Philips en de vakbonden spraken tijdens het overleg over de wederzijdse voorstellen. Onderwerp van discussie was de nieuwe wet 'Poortwachter', die in het kader van het terugdringen van ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid per 1 april aanstaande in werking treedt. Ook werd gediscussieerd over het Philips loopbaancentrum, in verband met leeftijdsbewust personeelsbeleid en employability, en over het People Management Proces zoals dat nu bij Philips wordt ingevoerd.
Beide partijen hebben afgesproken om op 15 januari 2002, na discussie over de pensioenonderwerpen, de totaalvoorstellen integraal te bespreken.
(12-12-2001)