Lombard-Lambermont: berouw komt na de zonde

Datum nieuwsfeit: 14-12-2001
Bron: Nieuw-Vlaamse Alliantie
Vlaamse Volksunie

Lombard-Lambermont: berouw komt na de zonde (14/12/01)

De Vlaamse meerderheidspartijen lopen nu storm tegen de gevolgen van het Lombardakkoord, nochtans eertijds door diezelfde partijen bejubeld als een overwinning voor de Vlamingen in Brussel. Niet toevallig steunde slechts 1/3e van de Brusselse Vlamingen in de Kamer de Lambermont- en Lombardakkoorden. Anderzijds werden de akkoorden door bijna 100 % van de Franstalige kamerleden goedgekeurd. Van de Nederlandstalige volksvertegenwoordigers drukte minder dan 55 % op de groene knop. De goedkeuring van de Lambermont-akkoorden vergde dus wel een héél bijzondere meerderheid.

Op het ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen