Workssops tijdend partijcongres PvdA in RAI Amsterdam

Datum nieuwsfeit: 14-12-2001
Bron: Partij van de Arbeid
Partij van de Arbeid

Wandelgangenprogramma 12- 3, 2001 De afdeling Opleiding &Partijorganisatie van het partijbureau biedt de mogelijkheid om een of meerdere van onderstaande workshops of debatten te volgen, en tussendoor toch de belangrijke punten van het congres bij te wonen. Er zijn workshops die speciaal bedoeld zijn voor bepaalde groepen actieve PvdA-leden: belcoördinatoren, lijsttrekkers, vrouwen uit het (Multi-Etnisch) vrouwennetwerk, en (aankomend) raadsleden. Maar ook voor nieuwe leden staat een informatieve workshop op het programma, waarin alle ins en outs over zowel het congres als de hele PvdA uit de doeken wordt gedaan. U kunt zich opgeven door het bijgevoegde aanmeldformulier in te vullen en op te sturen, of via de website, www.PvdA.nl. Tot ziens in de RAI in Amsterdam op het congres op 14 en / of 15 december!

1. Lijsttrekkerstraining
Voor lijsttrekkers van de grote afdelingen
Vrijdag 14.00 - 17.00 uur en vrijdag 19.00 - 21.00 uur en zaterdag, aanvang 10.30 uur
Hoe breng ik kort en bondig mijn boodschap over het voetlicht? Hoe overtuig ik de kiezer om op 6 maart naar de stembus te gaan en voor de PvdA te kiezen? Hoe maak ik in gesprek met de kiezer duidelijk waar de PvdA in mijn gemeente voor staat? Op het PvdA-congres organiseren wij een training voor lijsttrekkers. Met uw collega-lijsttrekkers wisselt u de campagnestrategie uit en geeft u elkaar tips. Een praktische training waarin de dagelijkse praktijk aan de orde komt. Voor overnachting wordt gezorgd. Zaterdagmiddag kunt u deelnemen aan het congres.

2. Briefing voor lijsttrekkers van de overige afdelingen Zaterdag vanaf 10.30 uur
Korte, informatieve bijeenkomst over de periode v??r en na 6 maart 2002.

3. Workshop Intervisie, coach elkaar
Speciaal voor PvdA-vrouwen
Vrijdag 19.00 - 21.00 uur of zaterdag 11.00 -13.00 uur PvdA-vrouwen biedt het komende jaar twintig regionaal georiënteerde intervisiegroepen aan. In deze groepen kunnen politiek actieve vrouwen informatie uitwisselen en elkaar ondersteunen. Tijdens deze workshop wordt een intervisie-oefening gedaan, onder begeleiding van een professionele coach

4. Spoorboekje. Hoe werkt de PvdA?
Voor iedereen, maar vooral voor nieuwe leden
Vrijdag 14.00 - 15.00 uur of vrijdag 19.00 - 21.00 uur of zaterdag 11.00 -12.00 uur
Een informatieve workshop voor nieuwe leden. Hier worden alle ins en outs van zowel het congres als de hele PvdA uit de doeken wordt gedaan. Wat is de structuur van de PvdA? Hoe wordt er gestemd op het congres? Laat het je uitleggen door Kamerleden!

5. Briefing voor belcoördinatoren
Voor belcoördinatoren
Vrijdag, aanvang 19.00 uur of zaterdag, aanvang 11.00 uur In deze workshop wordt ingegaan op de huidige stand van zaken van de belactie en op de vraag hoe je het beste een relatie met een kiezer moet opbouwen. Aan de hand van een aantal voorbeelden uit campagneplannen worden enkele activiteiten van A tot Z doorgesproken. Ten slotte komt ook nog de opkomstbevordering aan de orde.

6. Kandidaat voor de gemeenteraad
Voor al onze kandidaat-raadsleden
Zaterdagochtend, aanvang 11.00 uur
In februari gaat de WIBAUT-leergang 2002 van start. Dé training die nieuwe gemeenteraadsleden wegwijs maakt in de lokale politiek. Als voorproefje kunt u meedoen met een workshop waarin de periode v??r de gemeenteraadsverkiezingen centraal staat. Wat zijn nuttige inwerkactiviteiten voor u als oriëntatie op de praktijk van het raadswerk? Ervaren raadsleden vertellen over hun eigen ervaringen en geven u nuttige tips.

7. ROSA-leergang 12
Speciaal voor ROSA-leergangers
Zaterdag 10.00 - 11.00 uur
Een kijkje in de keuken op het verkiezingscongres. Op vrijdag kunt u meedoen aan diverse workshops en politieke cafés. Op zaterdagochtend staan de coachronde en een rondleiding op het programma. Zaterdagmiddag staat in het teken van de verkiezing van de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer. Schrijft u zich nu alvast in.

Op de foto met ...

Voor iedereen
Het congres geeft u de mogelijkheid om vele bekende PvdA persoonlijkheden in levenden lijve te ontmoeten. Misschien vindt u het leuk om zo'n ontmoeting vast te leggen voor later. Of voor het afdelingskrantje, de vergaderruimte of een poster. Daarom staat er op het congres een professionele fotograaf die mooie, interessante, ludieke en/ of gekke foto's maakt van u met ....

Uitreiking Lokaal Bokaal 2001
Zaterdagochtend 11.00 uur
De Lokaal Bokaal 2001 is een prijs t.w.v. f 5000,- met als doel lokale PvdA-afdelingen te stimuleren om jongeren te betrekken bij de politiek. Zo wordt duidelijk hoe de PvdA betrokken is bij wat jongeren bezighoudt. Tijdens het congres wordt de prijs uitgereikt voor het leukste jongereninitiatief.

Koffiecorner
Voor ?lle PvdA-vrouwen (en mannen)
Tijdens het gehele programma
PvdA-vrouwen anno 2001: vijf jaar na de Rooie Vrouwen. Een hoek met tafeltjes en stoeltjes, een hapje en een drankje, waar vrouwen van het PvdA-vrouwennetwerk en van het MEV aanwezig zijn om te praten, discussiëren en te netwerken met vrouwen (en mannen) in de partij. Tevens zal op gezette tijden de diversiteitsaudit gehouden worden, een interactieve workshop waarin door middel van het stellen en beantwoorden van vragen inzicht verkregen in de werking van fracties. Met dit inzicht kan men een beter samenwerkende fractie krijgen, waarin kwaliteit ook benut wordt. Voor zittende en aankomende fractieleden.

Uitreiking MEV-pluim
Zaterdagochtend 12.00 uur
Door de voorzitters van het Multi-Etnisch-Vrouwennetwerk wordt de MEV-pluim uitgereikt aan personen of groepen die zich dit jaar bijzonder hebben ingezet voor het bevorderen van de interculturele samenleving.

Voor verder informatie

kunt u bellen of mailen met de afdeling O&P, tel.: 020 551 2249; e-mail: (ibaptiste@PvdA.nl)

Partij van de Arbeid