Overmars nieuwe voorzitter raad van bestuur Achmea

Datum nieuwsfeit: 14-12-2001
Bron: Achmea Groep
Achmea Groep

Mr P.F.M. OVERMARS NIEUWE VOORZITTER RAAD VAN BESTUUR ACHMEA 14 december 2001
De heer mr P.F.M. (Paul) Overmars (56) is per 1 januari 2002 door de Raad van Commissarissen van Achmea benoemd tot voorzitter van de Raad van Bestuur van Achmea. Hij volgt de heer drs A.H.A. (Nol) Hoevenaars RA (52) op die als gevolg van zijn benoeming tot Chief Executive Officer en Chairman van het Executive Committee van Eureko per dezelfde datum uit de Raad van Bestuur van Achmea treedt. Tevens is de heer Overmars benoemd tot lid van het Executive Committee van Eureko.

De heer Hoevenaars trad in 1989 aan als lid van de Raad van Bestuur van Centraal Beheer. Na de fusie tussen Centraal Beheer en Avéro werd hij benoemd tot lid van de Raad van Bestuur van AVCB. Bij de totstandkoming van Achmea werd hij lid van de Raad van Bestuur van Achmea, per 1 januari 1999 vice voorzitter en per 6 april 2000 werd hij benoemd tot voorzitter van de Raad van Bestuur. De Raad van Commissarissen zegt de heer Hoevenaars bijzonder veel dank toe voor de belangrijke bijdrage die hij gedurende vele jaren, en in het bijzonder gedurende de laatste 1,5 jaar als voorzitter van de Raad van Bestuur, heeft geleverd aan de ontwikkeling van Achmea.

De heer Overmars trad in 1984 aan als directeur van Zilveren Kruis. In 1993 werd hij voorzitter van de Raad van Bestuur van Zilveren Kruis Groep. Sinds de fusie tussen AVCB en Zilveren Kruis Groep maakt de heer Overmars deel uit van de Raad van Bestuur van Achmea en vanaf 6 april 2000 is hij vice voorzitter.

Tevens heeft de Raad van Commissarissen, onder voorbehoud van de gebruikelijke goedkeuringen, de heer drs L.J. (Leo) Pruis RA (48) per
1 januari 2002 benoemd tot lid van de Raad van Bestuur van Achmea.

De heer Pruis zal de heer J. (Jeff) Medlock B.Sc.Econ., F.I.A. (61) opvolgen, die als gevolg van zijn benoeming tot lid van het Executive Committee van Eureko per dezelfde datum terugtreedt als lid van de Raad van Bestuur van Achmea. De heer Medlock werd per 1 september 1999 in de functie van Chief Financial Officer benoemd tot plaatsvervangend lid van de Raad van Bestuur van Achmea, waarna per 1 januari 2000 zijn benoeming tot lid van de Raad van Bestuur van Achmea volgde. De Raad van Commissarissen is de heer Medlock zeer erkentelijk voor hetgeen hij heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van Achmea.

De heer Pruis werd per 1 juli 2000 benoemd tot Chief Financial Officer van Achmea. Daarvoor was hij gedurende vele jaren in financiële management-functies werkzaam in het bank- en verzekeringswezen. René Visser