Dodelijk slachtoffer na schietpartij in Weert

Datum nieuwsfeit: 15-12-2001
Bron: Politie Limburg-Noord

Politiebericht Venlo 15-12-2001
Mediavoorlichting 15-12-2001 (extra bericht)

WEERT Slachtoffer na schietpartij

WEERT Bij een schietpartij in een horecapand aan de Kerkstraat in Weert is vrijdagavond een slachtoffer gevallen. De politie heeft de 34-jarige schutter buiten het pand kunnen aanhouden. Omstreeks 21.40 uur kreeg de meldkamer van de politie Limburg-Noord een melding vanuit het pand dat een daar aanwezige man een eveneens in het pand aanwezige man na een meningsverschil had neergeschoten. Het slachtoffer werd door meerdere schoten geraakt en is ter plaatse aan zijn verwondingen overleden. De verdachte, inwoner van Weert, is overgebracht naar het bureau waar hij is voorgeleid, gehoord en ingesloten. De Technische Recherche is een sporen-onderzoek in het pand gestart en getuigen van het incident zijn door de politie gehoord. Op grond van de Strafvordering heeft de Rechter Commissaris in de woning van de verdachte een zoeking laten plaatsvinden onder leiding van de officier van justitie.