Nederland heeft een groot baggerprobleem

Datum nieuwsfeit: 17-12-2001
Bron: Grontmij NV
Grontmij

Grontmij NV

17-12-2001 - Weg met de baggerberg

Nederland heeft een groot baggerprobleem. Verontreinigd slib moet worden weggehaald, vervoerd, verwerkt en gestort. Als we daar niet snel iets op verzinnen, dreigen onze waterwegen op den duur onbevaarbaar te worden. Grontmij is betrokken bij het Platform Baggerspecie in Noord-Holland. Resultaat: een breedgedragen toekomstgericht advies.

De baggerberg kan in principe worden bedwongen door eenvoudige verwerkingstechnieken in te zetten, zoals zandscheiding en koude immobilisatie. Ook moet tijdelijke stortcapaciteit worden gecreëerd en zijn haalbaarheidsonderzoeken nodig naar thermische immobilisatie.

Dat zijn de belangrijkste conclusies van het rapport van het ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen