Dierenbescherming wil Herman met webcam uit museum houden

Dierenbescherming

Dierenbescherming wil Herman met webcam uit museum houden
17/12/01
Zondag 16 december was de eerste genetische gemanipuleerde stier ter wereld, Herman, jarig. Bij die gelegenheid heeft de Dierenbescherming hem een webcam aangeboden. De Dierenbescherming wil daarmee voorkomen dat Herman een levend museumstuk in een soort rariteitenkabinet wordt. De inmiddels elfjarige stier is nog steeds eigendom van het noodlijdende Leidse bedrijf Pharming en moet in Naturalis onderdeel gaan uitmaken van een permanente tentoonstelling over biotechnologie. Dit tot grote ergernis van de Dierenbescherming, die vindt dat de stier recht heeft op een onbezorgde en vooral rustige oude dag. Door Herman een webcam aan te bieden hoeft de stier zijn vertrouwde omgeving niet te verlaten om toch, via een internetverbinding, gezien te kunnen worden door het museumpubliek.