Spherion tekent overeenkomst met NOC*NSF voor Sport.nl

Datum nieuwsfeit: 18-12-2001

Spherion tekent overeenkomst met NOC*NSF

Ontwikkeling van sport.nl tot dé sport portal van Nederland

Zeist, 18 december 2001- Spherion Technology Group heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met NOC*NSF voor het ontwerp, de bouw en het onderhoud van de website sport.nl. Tijdens het Olympisch Kwalificatie Toernooi in Heerenveen, op vrijdag 21 december, wordt de overeenkomst getekend. Sport.nl moet zich in de toekomst ontwikkelen tot de sport portal van Nederland. Spherion heeft gekozen voor de samenwerking met sport.nl om zich sterker te associëren met de sport in Nederland en het feit dat NOC*NSF met sport.nl in lijn met Spherion een A-merk in de markt wil zetten.

Spherion Technology Group
De samenwerking met Spherion Technology Group biedt sport.nl veel kansen om een kwalitatief hoogwaardige en moderne site voor de sport te ontwikkelen. Spherion heeft zich bewezen op het gebied van complete automatiseringsoplossingen door de bundeling van expertise op het gebied van consultancy, projectmanagement, softwareontwikkeling, testen, implementatie, technisch- en functioneel beheer, training en operationele ondersteuning.

Het bedrijf maakt deel uit van het wereldwijd opererende Spherion (NYSE: SFN) met een omzet van 3,8 miljard US$. Met oplossingen op het gebied van ontwikkelen van talent, technologie en outsourcing en vanuit meer dan 1000 vestigingen over de hele wereld richt Spherion zich op een tastbare verbetering van de concurrentiepositie van haar klanten. Spherion Technology Group is internationaal actief vanuit 80 kantoren in Noord-Amerika, Europa, Azië en Australië en zet meer dan 5.000 consultants in.

sport.nl
NOC*NSF lanceerde in november 1999 de internetsite sport.nl om ervaring met internet op te doen en een goede basis neer te zetten voor toekomstige internetactiviteiten. Sinds de introductie biedt sport.nl hoofdzakelijk (beperkt) sportnieuws en publieksinformatie op het gebied van sport en gezondheid, Olympische Spelen, Olympische geschiedenis, sportorganisaties, sporttijdschriften, sportopleidingen en sportacties/-campagnes. In het komende jaar wordt de site flink vernieuwd. De eerste stap in een reeks van veranderingen is een metamorfose van de site, waarvan het eerste resultaat inmiddels al op internet te zien is. In de komende twee jaar worden nieuwe functionaliteiten toegevoegd, zoals onder andere een sportreisbureau online, vacaturebank in de sport, sport en business, sport en gezondheid en afgeschermde pagina's voor de sportbonden. In het oog springend zijn ook de rechtstreekse beelden vanuit het Holland Heineken House die in februari tijdens de Winterspelen in Salt Lake City via sport.nl te zien zijn. Voor NOC*NSF moet sport.nl de meest volledige en kwalitatief hoogwaardige sportsite van Nederland te worden met -naast het actuele sportnieuws ­ allerlei services en informatie voor het sportland Nederland.

Olympische Winterspelen 2002
De Olympische Winterspelen markeren een belangrijke fase in de vernieuwingen. Via sport.nl zijn straks onder meer alle verrichtingen van het Nederlands Olympisch Team nauwgezet te volgen, er is een dagelijkse een column door een Olympische sporter, de huldigingen worden live uitgezonden en iedereen kan als Olympic manager meedoen door mee te spelen in de Olympische pool.