Politieberichten district Stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 18-12-2001

Politieberichten districten Stad Utrecht, 09.25 uur
Dieren in beslag genomen

UTRECHT Bij de stichting Hof van Eden Aan de Koningsweg werden maandagochtend dieren in beslag genomen omdat een aantal van hen ernstig was verwaarloosd. Op twee locaties werden dieren aangetroffen.

Het betrof in totaal 22 geiten en schapen, 23 runderen, 20 varkens en ongeveer 150 kippen, zes kalkoenen en twee eenden. Diverse dieren waren in slechte gezondheidstoestand, sommige waren ondervoed of beschikten over slechte huisvesting. Een geit moest ter plaatse worden afgemaakt omdat hij niet meer kon worden vervoerd. Ook werden er vijf dode kippen in hokken aangetroffen. De varkens moesten worden afgemaakt, volgens de huidige preventieve regelgeving om de verspreiding van varkenspest en mond- en klauwzeer te voorkomen.
Aan de ontruiming zijn diverse waarschuwingen vooraf gegaan.

Op het terrein werden tevens diverse milieu-overtredingen waargenomen. Zo werden de uitwerpselen van de dieren rechtstreeks in het water gestort en waren er koelkasten en accus op het terrein aanwezig.

De politie heeft de zaak in onderzoek.

Dronken automobilist

UTRECHT - Een 29-jarige Utrechter reed maandagavond rond middernacht met een alcoholpromillage van 1.85 in zijn lichaam over de Catharijnesingel.
Een bestuurder die achter de man reed, schakelde de politie in. De dronken bestuurder weigerde een verklaring af te leggen. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en de man kreeg een rijverbod van negen uur opgelegd.

Gordelcontrole

UTRECHT Op de Wolgadreef werden maandagmiddag tussen half vier en vier uur 35 automobilisten gecontroleerd op het dragen van autogordels. Vijf van hen droegen geen gordel en kregen een bekeuring van 90 gulden.

Brand in woning

UTRECHT In een woning aan de Reinder Blijstralaan ontstond maandag omstreeks het middaguur brand.
Ter plaatse gekomen brandweer bluste de brand die met name de achterzijde van de woning had getroffen. Nadat de brand volledig was geblust, werd duidelijk dat in de woning was ingebroken; de hele woning was doorzocht.
De politie onderzoekt de brand.

Bekeuring voor geen helm
UTRECHT - Twee Utrechtse jongens werden maandagochtend aangehouden op de Beneluxlaan omdat zij samen achterop een brommer zaten en geen helm droegen.
De politie zag drie jongens op een brommer rijden, geen van hen droeg een helm. Toen de jongens de agenten zagen, gingen zij er vandoor. De twee jongens die achterop zaten, sprongen van de brommer af en vluchtten weg. Ze werden ingehaald en meegenomen naar het bureau. Het bleek te gaan om een 15-jarige en 16-jarige jongen. Hun ouders zijn in kennis gesteld en beiden hebben een proces-verbaal gekregen. De bestuurder van de brommer kon ontkomen.