Genootschap van Informatie Beveiligers thema avond Utrecht

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

"Outsourcing en Security" - GvIB thema avond op 18 dec. 2001

KLEVE, 05-12-2001 -- Voor leden en niet-leden organiseert het Genootschap van Informatie Beveiligers (GvIB) op het terrein van informatie beveiliging, op 18 december in de Jaarbeurs te Utrecht, een thema avond waar twee experts hun ervaringen over outsourcing en security presenteren. GvIB, Postbus 3084, 4700 GB Roosendaal,

Datum: Dinsdag, 18 december 2001. Tijd: Aanvang 19.30 uur tot uiterlijk 21.30 uur. Plaats: Jaarbeurs congrescentrum. Adres: Jaarbeursplein, 3521 AL Utrecht. Bestemd voor: GvIB leden en niet-leden. Gratis voor leden, niet-leden betalen NLG 100,- (contant te voldoen aan de zaal).

De afgelopen maanden heeft u in diverse (vak)bladen kunnen lezen, dat steeds vaker hele ICT afdelingen worden verkocht. Beveiliging van informatie is bij outsourcing vaak het bekende 'ondergeschoven kindje'. Bedrijven vragen zich vaak te laat af: "Wie is er na outsourcing verantwoordelijk voor informatie-beveiliging?"; "Wordt ik wel op de hoogte gesteld van incidenten?" en "Welke maatregelen zijn er eigenlijk genomen?". De sprekers zullen ingaan op dit actuele onderwerp, 'Outsourcing en Security'.

Als eerste spreker spreker geeft Mr. Wim Hafkamp Bc. zijn bijdrage over 'ICT Outsourcing & Beveiliging'. Hij is werkzaam als Senior Adviseur informatiebeveiliging bij de Rabobank Nederland en was betrokken bij de studie 'Outsourcing' van het Platform Informatiebeveiliging. Over dit onderwerp publiceerde hij eerder een artikel, dat gebaseerd was op de studie naar informatiebeveiliging in relatie tot de onderwerpen 'outsourcing' en 'service level agreements'.

Tweede spreker is Johan van den Bosch van KPN Security. Hij is manager Security Besturings en Analyse Centrum en is vanuit zijn functie betrokken bij de diverse outsourcing trajecten bij KPN. De resultaten, valkuilen en struikelblokken komen aan bod. Ook deze spreker zal u naar huis laten gaan met extra nuttige bagage en steun in de rug voor uw eigen organisatie.

Het belooft weer een leerzaam geheel te worden, waarbij veel praktische ervaringen ter tafel zullen komen. Een avond dus, die voor een ieder binnen informatiebeveiliging van groot nut zal zijn. Verder wordt er ook tijd vrijgemaakt om persoonlijk weer eens bij te praten en te discussiëren.

Aanmelding Voor aanmelding kunt u gebruik maken van het elektronische formulier op onze website www.gvib.nl of door de bovenstaande gegevens aan ons te sturen per e-mail, (administratie@gvib.nl) . Ook kunt u zich opgeven bij: GvIB, Postbus 3084, 4700 GB Roosendaal, of faxen naar: (0165) 545 552. Bevestigingen worden alleen verstuurd per e-mail indien uw e-mail adres bij ons bekend is!!. Wanneer uw e-mail adres bij ons bekend is sturen wij de bevestiging van uw inschrijving enige dagen voor de thema avond.