Sunny Cars is wederom best gewaardeerde autoverhuurder

Sunny Cars

Nieuw-Vennep, 18 december 2001

Sunny Cars is wederom best gewaardeerde autoverhuurder

Maandag 17 december j.l. won Sunny Cars tijdens de jaarlijkse VEER-verkiezingen voor de vierde keer op rij de veer voor Beste Autoverhuurder in de Nederlandse reiswereld. Maar liefst 87% van het totaal aantal uitgebrachte stemmen in deze categorie koos voor Sunny Cars.

Vorig jaar was dit 82%. De jaarlijkse VEER-verkiezing wordt georganiseerd door het reisvakblad Reisrevue. De stemmen worden uitgebracht door reisadviseurs. In de categorie Beste Autoverhuurder werden de resterende stemmen verdeeld over Holiday Cars (6%) Holiday Autos (5%), Hertz (1%) en Alamo (1%).

Steeds meer Nederlandse vakantiegangers ontdekken - mede dankzij publicaties en onderzoek van de Consumentenbond - dat het eenvoudiger en veelal voordeliger is om een veilige en betrouwbare auto met de daarbij behorende verzekeringen voor een overzichtelijk bedrag vooraf in Nederland te huren. Vier jaar geleden regelde ca. 29% van de reisbureauklanten die een vliegreis boekten een huurauto via Sunny Cars. Inmiddels is dat aantal gestegen tot 50%.

Uit de rekenmachine van de Consumentenbond blijkt dat een huurauto in combinatie met een vliegreis en accommodatie veelal het voordeligst is. Het huren van een auto ter plaatse lijkt vaak voordeliger, maar blijkt in de praktijk vaak duurder doordat allerhande aanvullende verzekeringen moeten worden afgesloten, is de conclusie van een recent onderzoek van de Consumentenbond. In hetzelfde onderzoek prijst de Consumentenbond de overzichtelijke all-in tarieven waarin alle toeslagen zijn meegeteld van bemiddelaars in huurautos zoals Sunny Cars.

Sunny Cars verzorgt vanaf 109 per week een huurauto op bijvoorbeeld de luchthavens van Portugal. Deze prijs is inclusief een ongelimiteerd aantal kilometers, W.A.-verzekering (schade aan derden), C.D.W. (schade aan de huurauto)- en T.P. (diefstal)verzekeringen, lokale belastingen, luchthavenafleveringskosten, en op de populaire bestemmingen tevens een extra bestuurder, kosteloze one-way huur en aflevering bij de accommodatie. Uniek is tevens de automatisch (en kosteloos) afgesloten extra W.A.-verzekering van 1,5 miljoen in die landen waar de wettelijke maximale dekking voor schade aan derden niet voldoende is, zoals bijvoorbeeld Canada, Zuid-Afrika, Turkije, Griekenland en Groot-Brittannië. Op deze wijze is de consument maximaal verzekerd voor eventuele financiële risicos.

Wereldwijd werkt Sunny Cars samen met gerenommeerde autoverhuurders als Budget, National, Europcar, Thrifty en Alamo en met name in Zuid-Europa met grote regionale aanbieders van naam zoals Autos Jardim in Portugal en Cicar Canary Car Rental. De partners van Sunny Cars zorgen voor jonge, technisch puntgave autos vanaf de kleinste categorie tot jeeps en minivans op luchthavens, in grote steden en op de populaire vakantiebestemmingen. Sunny Cars is actief in meer dan 30 landen wereldwijd.

Sunny Cars verhuurt autos via 1850 ANVR-reisbureaus en reizen verkopende Rabo-banken. Informatie over Sunny Cars treft men aan op www.sunnycars.nl. Voor een goede voorbereiding van het rijden met een huurauto in het buitenland raadpleegt men www.opweg.nl

Voor verdere informatie en aanvraag van beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Sunny Cars
Richard Rombouts