Amerikaans ingenieursbureau Fluor Daniel benoemt directeur

Datum nieuwsfeit: 19-12-2001

FLUOR DANIEL B.V.

Nieuwe Directeur Fluor Daniel

Bij het Amerikaanse ingenieursbureau Fluor Daniel is Ing. P.W.B. Oosterveer (44) benoemd tot Vice President Operations, Energy & Chemicals. Vanaf 1 januari 2002 voert hij de directie van de Fluor Daniel kantoren in Nederland, te weten Haarlem en Bergen op Zoom.

Oosterveer is ruim 12 jaar werkzaam bij Fluor Daniel. Na ruim 3 jaar de functie van General Manager van de Bergen op Zoom vestiging te hebben bekleed, was hij sinds april 1998 gedetacheerd naar het Fluor Daniel hoofdkantoor in Aliso Viejo, USA. Als Project Director was hij daar verantwoordelijk voor de implementatie van een ERM systeem (SAP).

Fluor Daniel is een van 's werelds grootste ingenieursbureaus en levert diensten in project management, engineering, procurement en construction. Het concern heeft vestigingen in ruim 30 landen. De omzet van Fluor Daniel is 11 miljard EURO en er werken circa 26.000 mensen wereldwijd. In Nederland werken er ruim 1.000 mensen.

Naast Energy & Chemicals is Fluor Daniel in Nederland ook actief in de markten Manufacturing en Maintenance. Diverse industriële installaties en fabrieken in het Botlek gebied en in andere Europese landen, zijn door Fluor Daniel ontworpen en gebouwd. Fluor is verder actief in de Infrastructure markt: onlangs heeft het in het consortium Infraspeed, waar Fluor onderdeel van is, de opdracht voor de HogeSnelheidsLijn (HSL), Infraprovider, verkregen en is het actief in de PPS (Publiek Private Samenwerking).

19 dec 01 09:24