Printrak levert eerste Omnitraksysteem aan Slovenië

Datum nieuwsfeit: 19-12-2001

PRINTRAK

Printrak levert met succes eerste Omnitraksysteem aan Slovenië

Printrak levert met succes eerste Omnitraksysteem aan de nationale politie
van Slovenië

Anaheim, Californië - Printrak, een bedrijf van Motorola (NYSE: MOT), maakte vandaag bekend dat men met succes de eerste levering heeft geïnstalleerd van Omnitrak (TM) 8.0.1 AFIS/ Palmafdruk-technologie aan de nationale politie van de Republiek Slovenië.

Dit systeem, dat een geïntegreerde functie voor palmafdruk en vingerafdruk bevat, zal worden gebruikt om meer dan 265.000 palm- en vingerafdrukken vast te leggen, op te slaan en na te trekken. De Sloveense nationale politie is de belangrijkste instantie voor handhaving van de rechtsorde in Slovenië dat ruim 2 miljoen inwoners telt.

'Omnitrak is buitengewoon accuraat en heeft een volledig geïntegreerde identificatiefunctie, waarmee individuen sneller en effectiever kunnen worden opgespoord,' aldus Andrej Bracko, hoofd van het informaticacentrum van de Sloveense nationale politie. 'Wij zijn zeer onder de indruk van het Omnitrak systeem en zien uit naar een lange en goede samenwerking met Printrak.'

Het nieuwe Omnitrak-systeem biedt automatische invoercorrecties en ordening waardoor de Sloveense politie tijdig en accuraat criminelen kan identificeren en scherpere grenscontroles en andere taken in heel Slovenië kan uitvoeren.

In de toekomst zal Slovenië ook de Printrak IdentiScan workstations invoeren om bij grenscontroles te gebruiken.

Omnitrak heeft een uiterst modern geïntegreerd systeem voor vinger- en palmafdrukken dat zeer accuraat vinger- en palmafdrukken kan vergelijken en volledig geautomatiseerd is. Het systeem biedt ondersteuning voor multi-dimensionele ANSI/NISI-FBI afbeeldingen naast afbeeldingen uit het verleden en is schaalbaar om de grootste regionale, federale en landelijke operaties te ondersteunen.

Printraks geïntegreerde rij van kerntechnologieën, The Digital Justice Solution (TM), voldoet aan alle managementbehoeften op het gebied van openbare veiligheid, justitie en informatie aan burgers. Elke productfamilie binnen de Digital Justice Solution sluit naadloos aan op een uitgebreid pakket oplossingen waarmee het vastleggen, opsporen en delen van accurate informatie met betrekking tot gegevens van incidenten en overtreders door het gehele netwerk van openbare veiligheid en justitie mogelijk is.

Over Motorola en Printrak

Motorola, Inc. (NYSE: MOT) is een mondiale leider op het gebied van geïntegreerde communicatie en ingebedde elektronische oplossingen. De omzet in 2000 bedroeg USD 37,6 miljard. Bezoek voor meer informatie: www.motorola.com

Printrak, een bedrijf van Motorola, is een toonaangevende wereldwijde leverancier van geïntegreerde identificatie- en informatiesystemen die gebruikt worden voor de openbare veiligheid, justitie en civiele toepassingen. De rij van kerntechnologieën van Printrak, The Digital Justice Solution, biedt via een netwerk beheer van palm- vingerafdrukken, fotoafbeeldingen en correcties, computergestuurde verzending en geautomatiseerde managementsystemen. Systemen van Printrak doen al dienst bij ruim 700 landelijke, staats-, provinciale en gemeentelijke instellingen. Bezoek voor meer informatie de website: www.motorola.com/printak

MOTOROLA en het gestileerde M Logo zijn gedeponeerd in de VS bij het bureau voor patenten en handelsmerken. Alle overige product- of servicenamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Website: www.motorola.com

Website: www.motorola.com/printak

Cameron Triebwasser, Public Relations, Printrak, +1-714-238-2058, of (ctriebwasser@printrak.com)

19 dec 01 17:20