Reactie CNV op aankoop Hero divisies door CSM

Datum nieuwsfeit: 19-12-2001
Bron: CSM
Christelijk Nationaal Vakverbond (CNV)

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Voeding is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

20-12-2001

CSM koopt twee Nederlandse divisies van Hero

Saskia Dijxhoorn, vakgroepbestuurder van CNV Voeding heeft zojuist vernomen dat CSM twee Nederlandse divisies van Hero Zwitserland heeft overgenomen. CNV Voeding wil werkgaranties van CSM voor de betrokken 155 werknemers.

De divisie Industrial van Hero in Breda maakt halffabrikaten op basis van fruit voor de zuivelindustrie. Bij deze afdeling werken 55 mensen. Deze divisie heeft Hero begin september in de etalage gezet. Daarnaast neemt CSM het bedrijf Carels bv uit Goes over van Hero. Carels maakt halffabrikaten op fruitbasis voor bakkerijen, die gebruikt worden als vulling voor soesjes. Carels heeft nu 100 werknemers. CSM heeft aangegeven de werkzaamheden -met de 55 werknemers- uit Breda de komende twee tot drie jaar over te willen plaatsen naar Goes. Dijxhoorn: "Ik heb niets tegen deze overname, want Hero Industrial staat al enige tijd in de etalage. Maar ik stel wel de voorwaarde dat dit geen personele consequenties heeft en dat heb ik nu al medegedeeld. De adviesaanvraag voor deze overname ligt bij de ondernemingsraad en die zal het nu toetsen. Wat mij betreft moet er een goede verhuis- en vervoersregeling komen voor de mensen die meegaan naar Carels in Goes."

Houten, 19 december 2001

Nadere inlichtingen: