Man dood in woning aangetroffen te Groningen

Datum nieuwsfeit: 19-12-2001
Bron: Politie Groningen

Korps: Groningen, plaats: Groningen 19-12-2001
Man dood in woning aangetroffen
woensdag 19 december 2001

Nieuw RBT team gestart

Dinsdagavond werd door de politie een 73-jarige man dood in zijn woning aan de Dukdalf aangetroffen. Familieleden kregen geen contact met de alleenstaande bewoner. Nadat agenten de woningdeur hadden open gebroken troffen zij de bewoner liggend in de woonkamer aan. Hij bleek te zijn overleden en had uiterlijke verwondingen aan zijn lichaam. De politie gaat er vanuit dat de man door geweld om het leven is gekomen. Direct werd een uitgebreid sporenonderzoek ingesteld door de technische recherche. Het slachtoffer werd overgebracht naar het mortuarium van het ziekenhuis. Vandaag zal in het gerechtelijk laboratorium van het Nederlands Forensisch Instituut in Rijswijk sectie worden verricht om de doodsoorzaak vast te stellen. Vanochtend zal worden begonnen aan een uitgebreid buurtonderzoek. De politie heeft een recherche bijstand team opgestart. Hierbij zal vermoedelijk bijstand van de regiopolitie Friesland en Drenthe worden gevraagd. Inlichtingen afdeling Communicatie tel. 0900-8844 (30ctpm)