Politieberichten district Kerkrade

Datum nieuwsfeit: 19-12-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 19-12-2001 Politieberichten district Kerkrade (RKey; 1`4.15 u) Woensdag, 19 december 2001

District Kerkrade

Kerkrade; hennepkwekerijen
In Kerkrade heeft de politie afgelopen dinsdag bij een controle in een drietal woningen aan de Tunnelweg evenzoveel hennepkwekerijen aangetroffen. De politie, die aanwijzingen had dat er hennep werd gekweekt in de deze woningen, trof in totaal 760 planten aan. Deze werden met de bijbehorende apparatuur (assimilatielampen, afzuiginstallatie, koolstoffilter) in beslag genomen. Omdat niet uitgesloten is dat er met de elektriciteit geknoeid, werd energiebedrijf Essent ingeschakeld. De politie maakt proces verbaal op tegen de bewoners van de drie woningen.

Eygelshoven; rijden onder invloed
Dinsdagavond 18 december werd door de politie een 62-jarige inwoner van Landgraaf bekeurd voor rijden onder de invloed van alcohol. Bij controle op de Waubacherweg in Eygelshoven bleek dat de man onder invloed achter het stuur van zijn auto zat. Er werd na de blaastest een promillage vastgesteld van 0,7 promille alcohol in zijn bloed. De man werd een transactie/bekeuring aangeboden van fl. 410,- en hij kreeg een rijverbod.