ISO-certificaat Van Leeuwen Buizen met drie jaar verlengd

Bron: Van Leeuwen Buizen
Van Leeuwen Buizen

ISO-certificaat Van Leeuwen Buizen met drie jaar verlengd

ZWIJNDRECHT, 20 december 2001 - De hercertificeringsaudit van het Europese kwaliteitssysteem van Van Leeuwen Buizen Europa is positief afgerond. Lloyd's Register Quality Assurance heeft het ISO-certificaat van Van Leeuwen Buizen Europa met een periode van drie jaar verlengd.

Van Leeuwen Buizen Europa voldoet wederom aan alle voorwaarden van de ISO9002-norm. Het kwaliteitszorgsysteem zal de komende tijd worden herzien op de nieuwe norm ISO9001-2000. Deze nieuwe norm is voornamelijk gericht op het verbeteren van processen en klanttevredenheid.

In verband met de hercertificering heeft Lloyd's begin december audits uitgevoerd bij Van Leeuwen Buizen Europa en bij de werkmaatschappijen Van Leeuwen Buizen in Zwijndrecht en Van Leeuwen Precisie in Deventer. Tijdens deze audits is de effectiviteit en doelmatigheid van de kwaliteitssystemen opnieuw beoordeeld. Zowel de implementatie als de opvolging van relevante bedrijfsprocessen, procedures, werkinstructies en werklocaties is getoetst.

Het hebben van een gecertificeerd kwaliteitszorgsysteem is niet alleen voor Van Leeuwen zelf, maar ook naar klanten en leveranciers een duidelijk signaal dat Van Leeuwen Buizen grote waarde hecht aan het verbeteren van processen en de relaties met klanten en leveranciers.