Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Politiebericht Groningen

Datum nieuwsfeit: 20-12-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Politie Groningen
Zoek soortgelijke berichten

Korps: Groningen, plaats: Groningen 20-12-2001
Tevredenheid medewerkers politie onderzocht donderdag 20 december 2001

Onderzoek in kader van kwaliteitszorg

Een ruime meerderheid (69%) van de medewerkers is tevreden over het werk dat ze doen bij Regiopolitie Groningen. Medewerkers zijn goed tot zeer goed tevreden over de Beleving van het werk, over de Emotionele werkbelasting en de ervaren Handelingsvrijheid. Minder gunstig is het gesteld met de Trots op en betrokkenheid bij het korps en de Mening over het korps. De conclusie op hoofdlijnen geeft vertrouwen in de verdere ontwikkeling van het korps.

Alle medewerkers van Regiopolitie Groningen ontvingen deze week een regionale samenvatting van het onderzoek dat na de zomer was gehouden. Hoofdcommissaris Bernard Welten riep daarbij de korpsleden op binnen onderdelen te gaan praten over de uitkomsten van het onderzoek en hoe gezamenlijk een bijdrage geleverd kan worden om de tevredenheid in stand te houden of verder te verbeteren. Begin 2002 worden de gedetaileerde resultaten verwacht van de onderdelen. Leiding en medewerkers kunnen dan de aspecten, die er toe doen, aanpakken.

Onderzoek naar de tevredenheid van medewerkers is bij Regiopolitie Groningen een belangrijk onderdeel van het kwaliteitsbeleid. Uitgangspunt daarbij is dat tevreden medewerkers een voorwaarde vormen voor het leveren van kwaliteit. Een kwalitatief goede organisatie werkt aan het verbeteren van die tevredenheid en weet hoe het met die tevredenheid is gesteld. Regiopolitie Groningen heeft daarom in september 2001 een Medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) gehouden met vragen over onder meer het werk, de werksituatie, de factoren die een rol spelen en wat er voor verbetering vatbaar is. De respons was 55% en daarmee voldoende om betrouwbare conclusies te kunnen trekken. De resultaten zijn zowel bemoedigend als kritisch en vormen dan ook de basis voor suggesties en initiatieven. Als er knelpunten kunnen worden opgelost, dan zal dat ook zeker gebeuren.

De opzet van het onderzoek naar de tevredenheid van medewerkers volgt een landelijke standaard. Deze is ontwikkeld door het Kwaliteitsbureau Politie en de regios Amsterdam-Amstelland, Haaglanden en Groningen en wordt nu in meerdere korpsen gebruikt.

Inlichtingen afdeling Communicatie tel. 0900-8844 (30ctpm)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie