Politieberichten district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 21-12-2001

Politieberichten district Heuvelrug, 9.45 uur
Snelheidscontrole

ELST Donderdagmorgen heeft de politie een snelheidscontrole gehouden aan de Rijksstraatweg in Elst.

Tussen half tien en half twaalf werd de snelheid van 849 autos gemeten. Ter plaatse geldt een maximum snelheid van 50 km/u. 102 bestuurders reden te hard. De hoogstgemeten snelheid bedroeg 76 km/u.

Onder invloed

RHENEN Donderdagmorgen heeft de politie een man aangehouden die met teveel alcohol op achter het stuur zat.

De 24-jarige man uit Rhenen werd om vier uur s ochtends aangehouden op de Herenstraat. De blaastest wees uit dat de man teveel had gedronken. De bestuurder is meegenomen naar het politiebureau. Bij de ademanalyse bleek dat hij 1,55 promille alcohol in zijn lichaam had. Dit is meer dan drie maal de toegelaten hoeveelheid. Het rijbewijs van de 24-jarige man is ingenomen en met een dagvaarding mocht hij het bureau verlaten.