Samensmelting Belgacom Multimedia Ventures met Belgacom

Belgacom

20 december 2001

Samensmelting van Belgacom Multimedia Ventures (BMV) met Belgacom

In het kader van de reorganisatie van de internetactiviteiten van Belgacom heeft de raad van bestuur van Belgacom beslist te fuseren met BMV, haar filiaal dat actief is in het domein van het risicokapitaal. Deze resolutie werd goedgekeurd tijdens de buitengewone algemene vergadering van 18 december 2001.

Het doel van deze operatie is de Venture Capital-activiteiten en de operationele participaties (zoals Belgacom Skynet) van elkaar te scheiden door ze onder te brengen in afzonderlijke divisies (Group Strategy & Business Development voor de eerste en Internet Business Unit voor de tweede) en de structuren van de Groep Belgacom in dit opzicht te vereenvoudigen.

Alle huidige medewerkers van BMV zullen de functie die ze nu hebben, behouden. De Venture Capital-activiteiten van BMV, die worden geleid door Jean Gabriel, zullen een afzonderlijk departement van de divisie Group Strategy & Business Development vormen. In dit kader zet BMV haar investeringsstrategie in het ICT-domein voort en bewaart ze haar investeringsautonomie, terwijl ze nog aantrekkelijker wordt voor haar aandeelhouders door een grotere synergie te ontwikkelen met de entiteiten van Belgacom.