Politieberichten district De Leijgraaf

Politiebericht Uden 21-12-2001
Politiebericht district De Leijgraaf

OPLICHTING

Een medewerkster van een gebakszaak aan de Promenade in Uden is donderdag door een onbekende man opgelicht. De man kwam in de zaak en deed zich voor als medewerker van de advertentieafdeling van het Brabants Dagblad. De man vroeg het logo van het bedrijf en schreef een kwitantie van bijna 400 gulden. De medewerkster moest dat bedrag contant betalen en dat heeft ze ook gedaan. Bij navraag bleek er niks van het verhaal te kloppen.

VECHTPARTIJ

Bij een cafe aan de Markt in Uden is donderdagavond laat een man aangehouden die de eigenaar van het cafe na een ruzie in zijn hand had gebeten. De man dreigde met een bierglas te slaan, waarna hij in zijn eigen hand sneed. De kas-telein pakte hem vast, waarop hij in zijn hand werd gebeten. Daarna is hij buiten gezet. Daar trof de politie hem aan, maar hij ging ervandoor. Onder hevig verzet kon hij alsnog worden aangehouden en ingesloten. Het gaat om een 21-jarige Boekelaar.

INBRAAKM

In een fysiotherapiepraktijk aan de Cruijgenstraat in Erp is vannacht ingebroken en een computer gestolen. Men kwam binnen door het forceren van de voordeur. Uit een stand (`kersthuisje`) van de Wereldwinkel aan de Galerij te Uden is dins-dagavond of nacht een kacheltje en een haspel gestolen.