Politieberichten district Binnensticht, 10.35 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 23-12-2001

Politieberichten district Binnensticht, 10.35 uur
Snelheidsduivel raakt rijbewijs kwijt

HUIS TER HEIDE Op zaterdagmiddag 22 december zagen surveillerende politieagenten een personenauto met hoge snelheid over de Amersfoortseweg (N 237) rijden. De agenten die met een video uitgerust surveillancevoertuig reden, volgden de bestuurder met zijn auto. De bestuurder reed gemiddeld met een snelheid van 134 km/h over de weg terwijl 80 km/h is toegestaan en de weg plaatselijk glad en nat was.

De bestuurder werd, nadat hij gevolgd was, staande gehouden en geconfronteerd met zijn rijgedrag. Het betrof een 19-jarige inwoner van Huis ter Heide. Tegen de bestuurder werd proces-verbaal opgemaakt en zijn rijbewijs werd ingenomen.

Snelheidscontrole

AUSTERLITZ Door de politie werd op zaterdagmiddag 22 december op de Woudenbergseweg een snelheidscontrole gehouden. Tijdens de controle was het wegdek glad door sneeuwval. Tijdens de controle passeerden 518 bestuurders met hun voertuig de radar. Van dit aantal bleken 11 bestuurders sneller te rijden dan de toegestane 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid bleek 107 km/h te zijn.

Mishandeling, verdachte aangehouden

ZEIST De politie werd in de nacht van zaterdag 22 op zondag 23 december gestuurd naar een horecagelegenheid aan de 2e Dorpsstraat. Op straat zou gevochten worden door enkele mannen. Ter plaatse gekomen agenten spraken een 18-jarige inwoner van Huis ter Heide die verklaarde mishandeld te zijn. De verdachte was na de mishandeling weggelopen.

Aan de hand van het door de aangever opgegeven signalement kon de politie de verdachte in de omgeving aanhouden. Het betrof een 21-jarige inwoner van Zeist. De verdachte werd overgebracht naar het politiebureau en ingesloten voor nader onderzoek. De politie onderzoekt de aard en toedracht van de mishandeling.