Hoverspeed Italië - Kroatië zeer succesvol

PERSBERICHT - 22 DECEMBER 2001

Hoverspeed ItaliŽ - KroatiŽ zeer succesvol

Naar de Dalmatische RiviŤra met de nieuwe CroaZia JET

Hoverspeed, die de snelle ferry Ancona-Split aanbiedt, heeft het eerste jaar van de "Croazia Jet" op de route van ItaliŽ naar KroatiŽ tussen juni en september van dit jaar meer dan 33.000 passagiers en bijna 8.000 auto's vervoerd.

Dit is het bewijs dat Hoverspeed wederom een belangrijke, maar vooral een snelle en succesvolle verbinding is gestart in Europa. Vanaf 8 juni 2002 vaart de nieuwe Croazia Jet uit, die plaats biedt aan 676 passagiers en 156 voertuigen en tevens 8 bussen.

Aangezien KroatiŽ de toeristische zomerbestemming voor de komende jaren is vanwege haar prachtige Dalmatische RiviŤra en cultuursteden als Split en Dubrovnik, komt Hoverspeed nu met een nog snellere verbinding tussen Ancona en Split.

De route en inzet van de Croazia Jet is een joint venture van Seacontainers (moederbedrijf van Hoverspeed) en het Italiaanse SNAV. Deze Seacat - met een dagelijkse afvaart vanuit Ancona-ItaliŽ om 11 uur en vanuit Split-KroatiŽ om 17.00 uur - doet de overtocht in slechts 4 uur. Het schip is 80 meter lang en haalt een snelheid van 36 knopen. Snel en comfortabel reizen is voor Hoverspeed een must. Aan boord vindt u een tax-free shop, een bar, en speel- en video automaten.

Midweekspecial (di t/m do) 08/06/02 - 24/07/02 & 03/09/02: Retour auto
+ 5 personen vanaf § 425,60 (ex. havenbelasting).
Deze route kan geboekt worden bij Hoverspeed Nederland, voor toeristische informatie over KroatiŽ kan men terecht bij het Kroatisch Verkeersbureau, telefoonnummer 020 - 405 7065.

Hoverspeed biedt ook snelle verbindingen tussen: Oostende/Dover, Calais/Dover en Dieppe/New Haven.

Reserveringen bel gratis telefoonnummer 00800 1211 1211 of faxnummer 00800 0908 0908 of on-line www.hoverspeed.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het pr bureau van Hoverspeed in Nederland, M&M, Dineke Wichers. Telefoon: 035-6280722. Telefax: 035-6230424

(Info@mmadvertising.nl)