Informatie en consultatie werknemers en -tijden wegtransport

Datum nieuwsfeit: 23-12-2001
Bron: FNV
FNV

Op de valreep 'sociale successen' - Informatie en consultatie van werknemers en werktijden wegtransport Europa - europa@dds.nl

Op de valreep van het Belgisch voorzitterschap zijn nog twee belangrijke 'sociale' dossiers aangenomen; namelijk de richtlijn voor informatie en consultatie en de richtlijn voor werktijden in het wegtransport. In beide gevallen is sprake van een compromis, maar na vele inspanningen bleek dit het meest haalbare.

Net voor de Kerst bereikten het Europees Parlement en de Raad overeenstemming over de richtlijn informatie en consultatie van werknemers. Daarmee ligt het fundamentele recht vast om werknemers over belangrijke bedrijfsbesluiten te informeren en ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen