Chardon 3e bij warming-up wereldbeker vierspannen Mechelen

Chardon derde in Mechelen

26/12/2001

Mechelen, 26 december 2001
Tijdens de vierde wereldbekerwedstrijd voor vierspannen in het Belgische Mechelen heeft Ijsbrand Chardon in de warming-up ronde de derde plaats behaald. De overwinning ging naar de Duitse vierspanrijder Ludwig Weimayr, die evenals Chardon foutloos wist te blijven. De snelste tijd (117 sec.) werd neergezet door Weinmayr's landgenoot Christoph Sandmann, maar die liet 10 strafseconden noteren voor twee afgeworpen balletjes, en eindigde hiermee op de tweede plaats, waardoor hij morgen tijdens de officiële werelbekerwedstrijd als voorlaatste mag starten.
Felix Brasseur, die in Mechelen met de wild card aan de start verscheen, beleefde enkele benauwde momenten aan het begin van deze avond. De vaccinatie papieren van zijn paarden bleken niet in orde, en even zag het er naar uit dat de Belgische favoriet weer huiswaarts kon keren. Maar de jury besloot hem een boete van CHF 2000,- op te leggen en hem toch aan de start te laten verschijnen.
Morgen, donderdag 27 december, zal om 22.30 uur de wereldbekerwedstrijd verreden worden.
Resultaat:

1. Ludwig Weinmayr (Ger) 120,35