Overheden in de regio eensgezind over MTC Valburg

Datum nieuwsfeit: 27-12-2001

NV ONTWIKKELINGSBEDRIJF MTC

Overheden in de regio eensgezind over MTC Valburg

De dagelijkse besturen van de gemeenten Overbetuwe, Arnhem en Nijmegen en van de provincie Gelderland en het Knooppunt Arnhem-Nijmegen hebben eensgezind besloten verder te werken aan de totstandbrenging van een Publiek-Private Samenwerking voor het Multimodaal Transportcentrum Valburg. Zij stellen aan hun raden en staten voor om de onderhandelingen met de private partijen (verenigd in de Valburg Ontwikkelings Combinatie)voort te zetten.

De overheden hebben in de afgelopen maanden met de Valburg Ontwikkelings Combinatie verkend hoe de samenwerking binnen het Ontwikkelingsbedrijf MTC vorm kan krijgen. Zij doen daarvan uitvoerig verslag aan raden en staten. De dagelijkse besturen stellen voor de onderhandelingen voort te zetten en om te zetten in formele concept-overeenkomsten. Nog veel onderdelen moeten tot in detail worden geconcretiseerd. Een eindvoorstel over de vormgeving van de publiek-private samenwerking zal vermoedelijk in de tweede helft van 2002 aan raden en staten worden gedaan.

De Valburg Ontwikkelings Combinatie heeft zich in de verkennende gesprekken bereid verklaard voor de vervolgfase financiële middelen ter beschikking te stellen. Aansluitend daarop stellen de dagelijkse besturen voor ook van overheidszijde aanvullende middelen ter beschikking te stellen.

Uitsluitend voor de redactie;

Noot voor redacties