CAO-onderhandelingen bloemenveiling Aalsmeer opgeschort

Datum nieuwsfeit: 27-12-2001

FNV BONDGENOTEN

CAO-onderhandelingen bloemenveiling Aalsmeer opgeschort

FNV Bondgenoten heeft vandaag besloten de onderhandelingen over de CAO voor de 1800 medewerkers van de bloemenveiling Aalsmeer op te schorten. Reden hiervoor is de consequente weigering van de werkgever om de omvang van de loonruimte aan te geven.
Bestuurder Corrie Bervoets wordt er moedeloos van: 'We hebben er nu drie rondes onderhandelen opzitten. De werkgever geeft aan dat de loonsverhoging in de CAO zeer minimaal moet zijn en dat is alles. Verder geven ze aan dat alle CAO-afspraken die geld kosten afgaan van de loonstijging. Maar als ik niet weet van welk bedrag dat afgaat, kan ik niet onderhandelen. Het wordt hoog tijd dat de werkgevers met een loonbod komen. Dan kunnen we tenminste verder onderhandelen over een goede CAO.'

De CAO voor de 1800 medewerkers van Bloemenveiling Aalsmeer moet ingaan op 1 januari 2002.

Meer informatie:
Corrie Bervoets, bestuurder, 06-53844775