Marechaussee lost diefstal uit vliegtuigen op

Ministerie van Defensie

Marechaussee lost diefstal uit vliegtuigen op

29-12-2001

De Koninklijke Marechaussee op Schiphol heeft een omvangrijke diefstal van goederen uit vliegtuigen opgelost. Het betrof diefstal van goederen die normaal gesproken tijdens de vlucht worden verkocht aan passagiers zoals sieraden, horloges en parfums. De totale waarde van de gestolen goederen bedroeg 1,5 miljoen gulden. Inmiddels hebben tien medewerkers van een schoonmaakbedrijf bekend verantwoordelijk te zijn voor de diefstallen, die sinds maart werden gepleegd. In afwachting van hun rechtszaak zijn de verdachten zeven mannen en drie vrouwen - op vrije voeten gesteld.

De Marechaussee kwam de daders op het spoor toen bleek dat bij de Amsterdamse Bank van Lening gestolen goederen ter waarde van honderdduizend gulden waren beleend. Aansluitend werden bij huiszoekingen nog eens artikelen ter waarde van een ton gevonden. Volgens de Koninklijke Marechaussee zijn de tien verdachten allemaal familie of bekenden van elkaar