Politiebericht Venlo

Datum nieuwsfeit: 31-12-2001
Bron: Politie Limburg-Noord

Politiebericht Venlo 31-12-2001
Mediaberichten 31 december (11.00 uur)

Velden hardleerse dronken man

VELDEN De politie heeft in de nacht van zondag op maandag een 24-jarige man uit Grubbenvorst verschillende keren bekeurd omdat hij dronken achter het stuur van zijn auto zat. Daarbij reed hij zonder rijbewijs, omdat dat wegens eerder dronken rijden (in oktober van dit jaar) al was ingevorderd. De auto van de man is nu ook in beslag genomen.

Bij de eerste controle afgelopen nacht op de Markt in Velden, kreeg de man na ademanalyse een rijverbod voor 10 uur. Zijn rijbewijs was al ingevorderd en behalve het proces-verbaal voor het rijden onder invloed krijgt de man ook een pv voor het rijden zonder rijbewijs. Nadat de man weer in vrijheid was gesteld zagen de agenten hem even later toch weer in zijn auto rijden, deze keer op de Schoolstraat. Hij is daarop weer aangehouden en ditmaal is ook zijn auto in beslag genomen. De man kreeg nu bekeuringen voor het rijden onder invloed, zonder rijbewijs én omdat hij nog een rijverbod had.

Maasbree brand in woning

MAASBREE Een woning aan de Struiken is maandagmorgen zwaar beschadigd na een uitslaande brand. De bewoner was bij het uitbreken van de brand niet in huis en er raakte niemand gewond. De oorzaak van de brand is nog niet bekend. Evenmin als de hoogte van de schade.

Vredepeel brand in stallencomplex

VREDEPEEL Door een defect raakte de verwarmingsinstallatie van een stallencompex aan de Beekweg zondagmiddag in brand. De 44-jarige eigenaar schakelde de verwarming uit en voorkwam daarmee erger. Terwijl verwarmingsmonteurs onderweg waren zagen twee jongens uit de schoorsteen vlammen komen en waarschuwden zij de brandweer. Die doofde het vuurtje in de schoorsteen. De grootte van de schade is niet bekend.

Swalmen slippen zonder rijbewijs

SWALMEN Politieagenten zagen zondagmiddag een 17-jarige jongen uit Swalmen met een auto allerlei slipkunsten vertonen. Op de vraag op hij bezig was met een slipcursus antwoordde de jongen bestuurder dat dát niet het geval was. Hij mocht de auto van zijn opa even aan de kant zetten en kon het niet laten wat rond te slippen. Dat kostte hem een proces-verbaal. De jongeman is al eens vaker bekeurd voor het rijden zonder rijbewijs en kreeg toen een boete van fl. 350,00.

Weert inbreker overlopen

WEERT Bij thuiskomst, zondagavond rond zes uur, betrapte een 44-jarige bewoner van de Volderstraat een onbekende man die in zijn woning aan het inbreken was. Daarbij ontstond tussen de mannen een worsteling waarbij de inbreker gewond raakte. Hij zag echter kans zich los te rukken en weg te rennen. Het gaat om een blanke man van ongeveer 1.80 meter met een normaal postuur van ongeveer 30 jaar. De man droeg een zwarte spijkerbroek en een bruin leren jack. Kennelijk is hij niet alleen geweest, want hoewel hij geen kans zag spullen mee te nemen, mist de bewoner toch audio- en videoapparatuur en sieraden.

Venlo vuurwerk in videotheek

VENLO Drie mensen zijn zondagavond hevig geschrokken, en hebben mogelijk een gehoorbeschadiging opgelopen, toen in een videotheek aan de Straelseweg een stuk vuurwerk ontplofte. Door de klap raakte ook het interieur beschadigd. Enkele reclameborden zijn kapot, de lamellen en wat schroten kwam los van het plafond en de vloerbedekking heeft een forse schroeiplek. De 25-jarige medewerker van de zaak en twee klanten zagen dat rond kwart voor tien de deur werd geopend en het brandende stuk vuurwerk naar binnen werd gegooid. Wie dat deed is niet bekend. Evenmin als de schade die door de ontploffing is veroorzaakt. De politie is een onderzoek gestart.