Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 31-12-2001
Bron: Politie Friesland

Politiebericht Friesland: Friesland 31-12-2001
Politieberichten van 31/12 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Nijeholtwolde: snelheid en nog wat
Maandag omstreeks 01.35 uur werd op de Heerenveenseweg een bestuurder van een personenauto gecontroleerd. De bestuurder, een 22-jarige inwoner van Heerenveen, reed met een snelheid van 128 kilometer per uur, terwijl aldaar 80 kilometer was toegestaan. De bestuurder kreeg voor deze overtreding een bekeuring. De bestuurder en een inzittende, een 25-jarige inwoner van Heerenveen, werden aangehouden, daar in de auto drugs werden aangetroffen. De beide verdachten werden overgebracht naar het bureau. De drugs, te weten 3 gram cocaïne een halve gram heroïne en 50 gram hasj, zijn in beslag genomen. Van de bestuurder werd een bloedproef genomen, daar hij onder invloed van drugs een auto bestuurde. De uitslag van de bloedproef is nog niet bekend. Tegen beide verdachten is proces-verbaal opgemaakt en na verhoor zijn ze weer in vrijheid gesteld.

Wolvega: inbraak auto
Van zondag op maandag werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Breuningslaan. Het portierslot van de auto werd vernield. Uit de auto werden een radio/cd-speler en een cd-wisselaar, weggenomen. De eigenaar, een 24-jarige inwoner van Wolvega, heeft aangifte gedaan.

Leeuwarden: inbraak auto
Afgelopen nacht werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Mariniersespel. Het slot in het rechter portier werd geforceerd, Uit de auto werden een radio/cd-speler, een zonnebril, een jas, een cd-houder en 24 cd`s weggenomen. De eigenaar, een 20-jarige inwoner van Leeuwarden, heeft aangifte gedaan.

Bureau Communicatie: 058 - 880 8272