Mobiele Kerst- en Nieuwjaarswens razend populair

www.libertel-vodafone.nl

Mobiele Kerst- en Nieuwjaarswens razend populair

Persbericht 1 januari 2002

Maastricht, 1 januari 2002- Het SMS-gebruik door de mobiele bellers van Vodafone in Nederland heeft zowel tijdens de Kerstdagen als de jaarwisseling een ware hausse bereikt. De piek werd bereikt met Kerstmis toen er 5,2 miljoen mobiele kerstwensen verstuurd werden. Tijdens Oud & Nieuw werden er in totaal 4,2 miljoen nieuwjaarswensen verstuurd.

De piek lag precies om middernacht: op dat moment werden er gemiddeld 500 berichten per seconde verzonden. Dit is 33 maal zoveel als normaal voor dat tijdstip. In vergelijking met vorig jaar betekent dit tijdens Oud & Nieuw een toename van 8 %, terwijl de mobiele kerstwensen in vergelijking met kerst 2000 zelfs een toename van 45% laten zien! Het gebruik van SMS als mobiele kerst of nieuwjaarsgroet neemt dan ook meer en meer toe in populariteit. Ook het aantal mobiele gesprekken lag tijdens Oud & Nieuw 35 maal hoger dan gemiddeld rond dat tijdstip. De piek van het aantal gesprekken dat tegelijkertijd werd gevoerd lag om 00.15 uur 's nachts. Er werden toen gemiddeld 35.000 mobiele gesprekken gevoerd per seconde.

Vodafone
Vodafone is in Nederland het een na grootste mobiele telecommunicatiebedrijf en maakt deel uit van de wereldwijd opererende Vodafone Group Plc, het grootste telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld. Vodafone heeft wereldwijd 96 miljoen klanten in 28 landen.
Sinds 15 juni 1999 is Vodafone-Libertel N.V. genoteerd aan de officiele markt van Euronext Amsterdam.

/ / / / / / / / / /

Noot voor redacties