Korte cursussen Tandtechniek in januari

Datum nieuwsfeit: 01-01-2002
Stichting Vakopleiding Gezondheidstechnische Beroepen

Korte cursussen Tandtechniek 2002

Uit ervaring weet u wellicht dat SVGB-IVT naast het reguliere onderwijs ook aanvullende (korte) cursussen verzorgt. Met deze praktijkgerichte cursussen bieden wij uw organisatie de mogelijkheid om medewerkers te scholen in die vaardigheden waar in de beroepspraktijk behoefte aan is. In januari 2002 starten deze cursussen weer waarvoor u zich nu kunt opgeven.

De tandtechnische branche is voortdurend aan veranderingen en nieuwe technische ontwikkelingen onderhevig. Hierdoor veranderen ook de eisen die aan de beroepspraktijk worden gesteld. Met onze cursussen willen wij er aan bijdragen dat u uw klanten adequaat en met de gewenste kwaliteit kunt bedienen.
De korte cursussen van de SVGB-IVT zijn een goede manier om snel en efficiënt nieuwe kennis op te doen en nieuwe vaardigheden aan te leren. Voor uw organisatie kunnen een of meerdere cursussen uitstekend geschikt zijn om medewerkers bekend te maken met nieuwe technieken of te trainen in vaardigheden die noodzakelijk zijn in uw bedrijf. Via onze cursussen wordt u namelijk zeer specifiek voor een bepaald deel van de beroepspraktijk geschoold. De korte cursussen tandtechniek zijn daarom een goede investering in uzelf en uw organisatie.

SVGB-IVT verzorgt de volgende korte cursussen:

* Cursus 1: Opsteltechniek

* Cursus 2: Frametechniek

* Cursus 3: Metaalkeramiek

* Cursus 4: Suprastructuren op implantaten

* Cursus 5: Orthodontie

U kunt zich voor een van deze cursussen opgeven. De cursussen worden van 18.00 22.00 uur op de volgende donderdagen gegeven: 24 januari, 31 januari, 7 februari, 21 februari, 28 februari, 7 maart, 14 maart, 21 maart, 28 maart en 4 april.

Indien u besluit om deelnemers naar onze cursussen te sturen, vragen wij u uw aanmelding uiterlijk voor 12 januari in te zenden.

Opbouw en duur van de cursussen
De cursussen gaan begin 2002 van start en worden gedurende 10 weken als blokcursus gegeven. Per blok staat één tandtechnisch onderdeel centraal.
De cursussen zijn zo samengesteld dat u het geleerde direct in de praktijk kunt toepassen. Bij de behandeling van de theorie komen zowel tandtechnische als klinische zaken aan de orde. Ervaren vakdocenten verzorgen de lessen.

Voor wie zijn deze cursussen?
De korte cursussen zijn bedoeld voor tandtechnici die:
* kwaliteit belangrijk vinden

* brancheontwikkelingen graag volgen

* hun positie willen verbeteren

* minimale ervaring hebben in een tandtechnisch laboratorium
Certificaat
Aan het einde van elke cursus krijgt u de mogelijkheid om een toets af te leggen. Bij een voldoende resultaat en minimaal 80% aanwezigheid, ontvangt u een certificaat als erkenning voor het door u behaalde resultaat.

Informatie
Mocht u meer informatie willen over de inhoud van deze cursussen, dan kunt u de brochure aanvragen bij mevrouw Kattenburg (e-mail: (ikattenburg@svgb.nl)) of contact opnemen met de heer P. van den Broek (e-mail: (pbroek@svgb.nl)).