Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Wet voorzieningen gehandicapten deeltaxi Boxtel

Datum nieuwsfeit: 01-01-2002
Vindplaats van dit bericht
Bron: Gemeente Boxtel
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Boxtel


wet voorzieningen gehandicapten deeltaxi
Proef met terugbeloptie en gegarandeerde aankomsttijd

Om het deelnemen aan het collectief vervoer in de vorm van de deeltaxi te verbeteren worden met ingang van 1 januari 2002 een aantal belangrijke veranderingen ingevoerd.

Invoering terugbeloptie
De eerste verandering is de invoering van een terugbeloptie. Dit is een verzoek om teruggebeld te worden. In de praktijk betekent dit dat u een bevestiging krijgt van de rit en tevens te horen krijgt dat de taxi binnen 5 minuten arriveert. U heeft dan de tijd om u klaar te maken voor de rit.

Als u teruggebeld wilt worden gebeurt dit als volgt: de taxichauffeur geeft een sein naar de centrale als hij ongeveer 5 minuten verwijderd is van de bestemming. De computer in de centrale belt u dan automatisch op. U krijgt een bandje te horen dat de taxi eraan komt.

Gegarandeerde aankomsttijd De tweede verandering is de mogelijkheid van een gegarandeerde aankomsttijd.

Het komt uiteraard voor dat u met de deeltaxi naar een bepaalde gebeurtenis of afspraak moet, en waar het tijdstip zoals dat door u is gepland in ieder geval gehaald moet worden.

Met de gegarandeerde aankomsttijd kan dat. Wel kan het zijn dat u maximaal 15 minuten te vroeg bent. Bij uw ritreservering moet u uiteraard aangeven dat u gebruik wenst te maken van de gegarandeerde aankomsttijd.

Overigens, en dat geldt voor alle verzoeken om een rit, wees zo vroeg mogelijk met reserveren.

En zeker in deze periode van het jaar en met name in de nacht van oud op nieuw is dat zeer belangrijk.

Deze twee verbeteringen gelden vooralsnog voor een half jaar. Daarna wordt onderzocht of deze veranderingen ook daadwerkelijk tot een verbetering hebben geleid. Om dit goed te onderzoeken is het van belang dat u, indien u niet tevreden bent of een klacht heeft, dat meteen laat weten aan PZN, Personenvervoer Zuid Nederland, tel. 013 - 5499954. U moet dan verzoeken om de klacht schriftelijk te laten bevestigen en af te handelen.

Aanpassingen individuele vergoedingen Nieuw in 2002 is dat de individuele vergoedingen die bij bepaalde categorieën van collectief vervoer horen, jaarlijks worden aangepast. Dat houdt voor 2002 in dat de individuele vergoedingen stijgen met 4,6%.

In de jaarlijkse beschikking wordt voortaan geen einddatum meer genoemd. Dat betekent dat uw recht op de toegekende voorziening gewoon blijft doorlopen. Dit geldt echter niet als uit een heronderzoek blijkt dat de voorziening niet meer adequaat voor u is.

In 2002 wordt de euro ingevoerd. Dat betekent dat de huidige bijdragen die u contant in de taxi moet afrekenen als volgt worden:


- regulier 0,23 per strip
- rolstoelvervoer 0,23 per strip
- individueel 0,23 per strip
- gezinstaxi 0,74 per strip
- medische begeleider 0,00 per strip
- sociaal begeleider 0,23 per strip
Verder verzoeken wij u om ons op de hoogte te houden van wijzigingen in uw persoonlijke situatie die van invloed kunnen zijn op de door ons verstrekte voorzieningen. Denk bijvoorbeeld aan een wijziging van uw gezondheid of bijvoorbeeld een verhuizing. Als u dat meteen aan ons doorgeeft kunnen wij tijdig inspelen op de wijziging.

Loket Wegwijs
Vanaf maandag 7 januari 2002 kunt u geen aanvragen meer indienen bij de afdeling Sociale Zaken in het gemeentehuis. Voortaan kunt u voor aanvragen, informatie e.d. terecht bij het Loket Wegwijs in Liduina, Bosscheweg 35, tel. 634590. Dit loket is geopend op werkdagen tussen 9.00 en 12.30 uur. De afdeling Sociale Zaken blijft wel verantwoordelijk voor de afwerking van uw aanvraag.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie