Piekeraar leidt tot zeer grote maatschappelijke kosten

Datum nieuwsfeit: 02-01-2002
Bron: NIPO
NIPO

2 januari 2002

Piekeraar leidt tot zeer grote maatschappelijke kosten 350.000 Nederlanders lijden aan Overmatige Bezorgdheid

In Nederland lijden er 350.000 mensen aan Overmatige Bezorgdheid. Deze aandoening wordt door artsen omschreven als Gegeneraliseerde Angststoornis. Overmatige Bezorgdheid kost de economie naar schatting 3,4 miljard gulden per jaar. Vooral het bedrijfsleven en de gezondheidszorg ondervinden financieel nadeel. Dit blijkt uit een representatief onderzoek van het NIPO, recent gehouden onder 767 piekerpatiënten. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Wyeth, producent van een modern anti-depressivum, Efexor®XR.

Het aantal ziektedagen bij mensen met Overmatige Bezorgdheid ligt ruim twee keer zo ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen