Wegener volledig eigenaar ExSample

Bron: Wegener NV

03-01-2002 08:43

Wegener volledig eigenaar ExSample

Wegener NV (Wegener) heeft via een dochteronderneming het gehele geplaatste aandelenkapitaal in ExSample Media BV (ExSample) te Amsterdam in bezit gekregen.
In april 2000 nam Wegener een minderheidsbelang van 43% in ExSample. Daarbij werd de afspraak gemaakt dat Wegener begin 2002 het gehele geplaatste aandelenkapitaal in ExSample zou verwerven, hetgeen thans is gerealiseerd.

ExSample heeft inmiddels een sterke positie in Nederland verworven als strategische partner voor ondernemingen met betrekking tot het ontwikkelen en uitvoeren van promotionele activiteiten. Dit geschiedt met name door middel van het uitreiken van proefmonsters van producten teneinde potentiële klanten kennis te laten maken met het desbetreffende product.
Bij ExSample werken 26 personen. Aanvullend beschikt de onderneming over circa 15.000 medewerkers die op ad hoc basis de samplingactiviteiten uitvoeren.
Over 2001 zal de omzet van ExSample uitkomen op circa _ 5 miljoen. De activiteiten van ExSample passen uitstekend in het scala van marketingdiensten van Wegener Direct Marketing en met name van Wegener Fieldmarketing BV.

Apeldoorn, 3 januari 2002

Raad van Bestuur