Boel bij elkaar houden belangrijker dan ooit volgens Cohen

Datum nieuwsfeit: 03-01-2002
Bron: CDA
CDA

Cohen in CDA-Magazine: Boel beetje bij elkaar houden belangrijker dan ooit (03 Jan 2002)

Bij zijn installatie als burgemeester van Amsterdam in januari 2001 gaf Job Cohen al aan wat hij als zijn taak zag: de boel een beetje bij elkaar houden. Een uitspraak van Den Uyl, aldus Cohen in CDA-Magazine. Mensen die dit doel toen niet goed begrepen of te weinig ambitieus vonden, snappen nu precies wat ik bedoel. Na de 11e september is dat doel voor mij alleen maar intenser geworden. Ik steek nog meer tijd in de contacten met alle groeperingen in de stad. Dat is toch de rol een burgervader: boven de partijen staan partijen tot elkaar brengen.

Job Cohen heeft gemerkt dat de aanslagen van 11 september 2001 duidelijk een invloed op zijn stad hebben gehad. Cohen in het laatste nummer van CDA-Magazine: Amsterdam was een tolerante stad waar alle bevolkingsgroepen goed naast elkaar konden leven. Bladzijde 1 van 4